Ağız Kanserleri Nelerdir? - Ağız Kanseri Belirtileri
Antalya

Ağız Kanserleri Antalya

Dudak üstü, ağız içinde, gırtlak, damak, bademcikler, dil, iç yanaklar, dişeti, çene kemiği, tükürük bezlerinin arkası, dil ve boğazın gerisindeki bölgede görülen kanser türlerine genel ifadeyle ağız kanserleri denir. Bu kanserler daha çok erkeklerde görülür.

Ağız Kanseri Antalya

Ağız Kanseri Belirtileri

Ağız kanserleri belirtileri gözle görülebilir. Bu da kanserin erken teşhisi ve tedavisi için oldukça önemlidir. Fakat geç teşhis edilen kanserler giderek büyüyüp yayılabilir. Bu da hastada şiddetli ağrı ve fonksiyon kaybına neden olabilir. Hatta bazı durumlarda hastalık tedavi edilse dahi tedaviye geç başlandığı için daha önce oluşmuş yüz ve ağız deformasyonları düzeltmek mümkün olmayabilir. Kanser türlerinin tümünde olduğu gibi ağız kanserleri de ölümcül olabilir.

Herhangi bir ağız kanserinden şüphe duyuyorsanız mutlaka hekime vakit kaybetmeden başvurmalısınız.

Ağız İçi Kanseri Nedir?

Ağız içi kanseri ağız içinde yassı hücre başlangıcı ile meydan gelir. Bu hücreler zaman içinde yayılarak ağız içi kanserinin ilerlemesine neden olur. Erkeklerde kadınlara oranla iki kat fazla görülen ağız içi kanserlerinde düzenli diş hekimi ziyaretleri erken teşhis için çok önemlidir. Herhangi bir sağlık sorunu yaşanmasa dahi diş beyazlatmak, diş temizletmek için gidilen klinik muayenesinde fark edilerek bu kanser erken teşhis ile tedavi edilebilir. Kbb uzmanlarının muayenelerinde de kanser fark edilebilir.

Ağız İçi Kanseri Neden Olur?

Ağız içi kanserlerinin birbirinden çok farklı oluşum nedenleri vardır. Bunlar özetle şu şekilde sıralanabilir:

• Tütün, alkol ve sigara kullanımı,
  • Yetersiz ve düzensiz yapılan diş fırçalama işlemleri,(Doğru diş fırçalama alışkanlığı kazanılması ağız hijyeninde en etkili unsurdur.) rutin diş hekimi randevularına gitmeme nedeniyle yetersiz ağız ve diş sağlığı,
  • Çeşitli nedenlerle diş tedavilerini uzun süre yaptırılmaması,
  • Ağız içi yaralarını ihmal edip tedavilerini yaptırılmaması,
  • Ağız içinde kırık diş ve pek çok sorunu olan dişin varlığı,
  • Dengesiz ve sağlıksız beslenme,
  • Kanserojen maddelere çok maruz kalma,
  • Genetik yatkınlık.

Kansere genetik yatkınlığı olan bireylerin ağız ve diş sağlığını aksatmamaları çok önemlidir. Bu bireylerde ağız kanseri riski görülme ihtimali çok daha yüksektir. Bu kanserden korunmak için diş hekimi muayeneleri, ağız ve diş sağlığı için düzenli diş bakımları, ağız hijyeni ihmal edilmemelidir.

Ağız İçi Kanseri Belirtileri Nedir ?

Ağız içi kanserinin belirtileri:

En sık görülen belirti bireyin dudak ve ağız içinde oluşan beyaz yaralardır. Zaman zaman herkeste görülen bu yaralarda ağız içi kanseri şüphesi uyanması için dikkat edilecek durum yaraların iyileşmemesi ve sürekli yayılmaya devam etmesidir.

Ağız içi ve dışındaki beyaz lekelerin gün geçtikçe kırmızıya dönmesi, zaman zaman kanaması yaraların tehlikeli olduğunun sinyalleridir.

Diş ağrısı, diş kırılması, diş kaybı, diş etinde kanama sorunlarının yaşanması kanser belirtilerindendir.

Yutkunmada güçlük yaşanması ağız içi kanser belirtilerindendir.

Ağız İçin Kanseri Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ağız içi kanser tedavisine ilk olarak tanı konularak başlanır.

Kanserin aşamasına göre ilaç ve gargara uygulanır.

Yine kanserin seviyesine bağlı olarak ameliyat gerekebilir. Teşhisin ardından atılacak adımları doktor detaylı olarak hastasına bildirir.