Diş Gıcırdatma Nasıl Düzelir? Bruksizm Tedavisi
Geceleri Diş Sıkma

Diş Gıcırdatma-Bruksizm Tedavisi Antalya

Diş gıcırdatma nasıl düzelir? Antalya

Diş gıcırdatma tedavisi için ilk olarak kişiye özel hazırlanan diş plakları ile dişlere binen basınç azaltılır. Diş sıkma nedeniyle oluşan ağrıların giderilmesi sağlanır. Daha sonra ise diş sıkmayı önlemek için dental botulinum toxin uygulanır.

Dental botulinum toxin nedir? Zararlı mı?

Dental botulinum toxin yanaktaki çiğneme kasına uygulanan, sinirsel iletimi bloke etme özelliği olan bakteriyel bir toksindir. Kasa enjekte edilir.

Dental botulinum toxinin bireye bir zararı yoktur. Çiğneme fonksiyonunu etkilemez. Kaslarda rahatlama sağlayarak gerginliği ortadan kaldırır. Bu işlemin etkisi en az 6-9 aydır. Diş hekimleri bu süre geçtikten sonra da diş sıkma sorunları yaşandığında işlemi tekrar yapabilir.

Diş gıcırdatma nasıl düzelir? Geceleri diş sıkma tedavisi - Antalya

Diş gıcırdatma tedavisi için kliniğimize geldiğinizde hekimlerimiz sizi muayene eder, tıbbi öykünüzü dinler. Ardından gerekli yönlendirmeleri yapar.

Uykuda diş sıkma tedavisi için her hastaya özel olarak tasarlanıp üretilen diş koruyucular verilir. Hasta geceleri uykuya dalmadan diş fırçalama, diş ipi kullanımı sonrası bu özel diş plağı (okluzal splintler) ağzına yerleştirir. Bu plak gece diş gıcırdatma sırasında bazı bölgelerdeki dişlere binen yükü tüm çeneye dağıtarak dişlerin ve çenenin zarar görmesini engeller.

Bruksizm olduğumu gece diş sıktığımı nasıl anlarım?

Geceleri diş sıkıyorsanız, gıcırdatıyorsanız sabahları uyandığınızda çenenizde, baş ve boyun bölgenizde ağrı yaşarsınız.

Uzun süre bruksizm ile yaşayan bireylerde dişlerin çiğneyici yüzeyleri aşınır. Diş hassasiyeti, estetik güzellik kaybı,  çene ekleminde sorunlar, çiğneme kaslarında fonksiyon kaybı yaşanır.

Diş gıcırdatma hangi hastalığın belirtisidir?

Bruksizm (diş gıcırdatma) bazı hastalıklardan kaynaklanabilir. Diş gıcırdatmaya neden olan bu hastalıklar: parkinson hastalığı, demans, reflü, epilepsi, gece terörü, uyku apnesi, dikkat eksikliği / hiperaktivite bozukluğu DEHB… şeklinde sıralanabilir.

Diş gıcırdatma için hangi doktora gidilmeli?

Diş Gıcırdatma (Bruksizm) tedavisi için ağız ve diş sağlığı kliniğimizdeki deneyimli diş hekimlerimize başvurmanız gerekir. Diş gıcırdatma çene eklemleriniz veya genel vücut sağlığınıza zarar verdiyse hekimlerimiz sizi ilgili doktorlara yönlendirecektir.

Gece uyurken diş sıkmamak için ne yapılmalı?

Uykuda diş sıkma sorunu yaşayan herkes mutlaka diş hekimine gitmeli ve diş plağı kullanmalıdır.

Diş gıcırdatma kendiliğinden geçer mi?

Dönemsel streslerden kaynaklanan diş gıcırdatma kendiliğinden geçebilir. Fakat diş gıcırdatma sorunu uzun zamandır devam ediyorsa mutlaka bruksizmin altındaki neden araştırılmalı ve hastalık tedavi edilmelidir. Aksi taktirde diş gıcırdatma bireyin çene eklemlerine zarar verebilir, baş ağrısı, kulak ağrısı yapabilir. Vertigoya neden olabilir.